ul. Szkolna 3 11-410 Barciany tel. +48 89 753 10 03, fax. +48 89 753 13 11

URZĄD GMINY W BARCIANACH
RGM.ZO.271 .R.2.2025
ZAPYTANIE OFERTOWE Nr 2/P/2025
,,Wykonanie pięcioletnich przeglądów technicznych w lokalach mieszkalnych oraz świetlicach wiejskich stanowiących własność Gminy Barciany"
1. Postanowienia ogólne
1. Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę, zgodnie z Zarządzeniem Nr 11A/2021 Wójta Gminy Barciany dnia 08 marca 2021 roku w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy Barciany, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych wartości kwoty 130 000,00 zł (netto).
2. Do niniejszego zamówienia, na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r., Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U.2023.0.1605 t.j.).
2. Zamawiający:
1. Nazwa zamawiającego: - Gmina Barciany;
2. Adres zamawiającego: - ul. Szkolna 3;
2. Kod pocztowy miejscowości: -11-410;
3. NIP: -742 207 69 63;
4. Telefon kontaktowy: - (+48) 89 753 10 03 w. 46;
5. Adres poczty elektronicznej: - sekretariat@barciany.pl
2. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pięcioletnich przeglądów technicznych w lokalach mieszkalnych oraz świetlicach wiejskich, budynków pozostających w zasobie komunalnym Gminy Barciany, zgodnie z art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2024.0.725 t.j.) - wykaz lokali mieszkalnych i świetlic wiejskich - załącznik Nr 2;
2. Dokonanie odpowiednich wpisów w książkach obiektów budowlanych;
3. Do obowiązków Wykonawcy należało będzie także założenie książek obiektów, na budynki które nie posiadają tego dokumentu lub uzupełnienie jej treści o niezbędne informacje wymagane przepisami prawa;
4. Przeglądowi nie podlegają przewody kominowe (dymowe, spalinowe i wentylacyjne), które wykonywane są w ramach oddzielnej umowy i nie są przedmiotem niniejszego zamówienia;
5. W trakcie trwania zamówienia Zamawiający zastrzega prawo do zmiany załącznika nr 2 tj. wykazu lokali mieszkalnych i świetlic wiejskich w przypadku, gdy:
a. dany obiekt zostanie przeznaczony do sprzedaży;
b. zamawiający uzna brak potrzeby przeprowadzenia przeglądu;
6. Wartość końcowa zamówienia będzie obejmować tylko i wyłącznie obiekty wskazane przez Zamawiającego;
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego zapytania ofertowego.
4. Sposób realizacji zamówienia:
1. Przeglądy obiektów budowlanych powinny być wykonane zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U.2024.0.725 t.j.) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r., w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie ( Dz.U.2022.0.1225 t.j.), oraz Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 15 grudnia 2022 r. w sprawie Książka obiektu budowlanego oraz system Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego (Dz.U.2022.0.2778 t.j.), Polskimi Normami oraz sztuką budowlaną;
2. Wykonawca użyje do wykonania usługi własnego sprzętu i urządzeń oraz materiałów,
3. Wszystkie stosowane przyrządy pomiarowe muszą posiadać aktualne świadectwa wzorcowania/legalizacji;
4. Wykonawca poinformuje osobę odpowiedzialną ze strony Zamawiającego o wszelkich zauważonych podczas przeglądów nieprawidłowościach, które mogłyby spowodować awarię, a w przypadku zauważenia dysfunkcji - wstępne oszacowanie kosztów naprawy;
5. Z przeprowadzonych przeglądów poszczególnych budynków należy sporządzić 1 egz. protokołu w wersji papierowej oraz dokonać odpowiednich wpisów w książkach obiektów. Sporządzoną dokumentację Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zakończenia czynności;
6. Wykonawca zobowiązany będzie do wystawienia odrębnych rachunków lub faktur na poszczególne jednostki organizacyjne Gminy Barciany wykazane w załączniku nr 2 w celu obciążenia kosztami wykonanych czynności podmiotów faktycznie władających obiektem;
7. Zalecenia ujęte w protokołach sporządzonych w toku kontroli powinny być sformułowane w układzie zhierarchizowanym określającym stopień pilności i rygor czasowy ich wykonania. Zalecenia te powinny obejmować zasady postępowania zmierzające do wykonania niezbędnych napraw, zakładających utrzymanie budynku w dobrym stanie technicznym lub wskazują na konieczność wykonania opracowań dodatkowych, szczegółowych, potrzebnych dla rozpoznania zjawisk wykraczających poza zakres przeglądu technicznego;
8. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z poszczególnymi użytkownikami lokali mieszkalnych oraz świetlic wiejskich, szczegółowego terminu wykonania przeglądu technicznego.
5. Wymagania, które powinien spełnić wykonawca:
1. Posiadanie wiedzy i doświadczenia. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże w formie pisemnego oświadczenia, że w okresie 2 lat przed upływem składania ofert wykonał co najmniej 1 przegląd roczny lub wykonał co najmniej jedną ekspertyzę lub ocenę stanu technicznego budynku;
2. Dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w formie kserokopii aktualnych uprawnień w odpowiednich specjalnościach wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
6. Termin wykonania zadania:
Realizacja zadania odbywać się będzie w nieprzekraczalnym terminie do 19 grudnia 2025 r.
7. Kryterium wyboru oferty:
Przy wyborze oferty zamawiający kierował się będzie następującym kryterium i jego wagą: cena - waga 100%.
7. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wykonawcy:
1. Formularz ofertowy według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do zapytania ofertowego;
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w zapytaniu ofertowym - zał. Nr 4 do zapytania ofertowego;
3. Kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem, aktualnych uprawnień w odpowiednich specj alnościach.
9. Opis sposobu obliczania ceny w składanej ofercie cenowej:
1. Cena wskazana w ofercie musi być podana w PLN cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem należnego podatku VAT;
2. Uwzględniać wszystkie zobowiązania, koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianym przez Zamawiającego;
3. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia może być tylko jedna (nie dopuszcza się wariantowości cen) oraz nie może ulec zmianie przez okres ważności oferty (związania ofertą).
10. Miejsce i termin składania ofert:
1. Ofertę cenową należy złożyć na piśmie w terminie do 24 luty 2025 r. do godz. 14:00 w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Barciany, ul. Szkolna 3, 11-410 Barciany, lub na adres e-mailowy: sekretariat@barcianv.pl;
2. Oferta cenowa otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie będzie rozpatrywana.
11. Warunki udziału w postępowaniu:
Złożenie oferty w wyznaczonym terminie;
12. Termin związania ofertą:
30 dni (od ostatecznego terminu składania ofert).
13. Informacja o sposobie powiadomienia o wynikach prowadzonego postępowania:
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający niezwłocznie powiadomi wszystkich wykonawców poprzez zamieszczenie informacji o złożonych ofertach i wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej Urzędu Gminy Barciany.
14. Podpisanie zamówienia /umowy/.
1. Usługodawcy, który złoży najkorzystniejsza ofertę Zamawiający przekaże wykaz najemców lokali komunalnych i wykaz świetlic wiejskich, oraz zleci realizację przedmiotu zamówienia; iG
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego zapytania ofertowego.
15. Osobą uprawniona do kontaktów z wykonawcami jest: Zinkiewicz Mirosław tel. +48 753 10 03 w. 46;
+ 48 691 017 727.