Ogłoszenie o zamiarze udzielenia zamówienia
na opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego p.n.
,, Poprawa stanu technicznego remizy strażackiej w m. Chróścina ,,

BZP.271.22.2025
W związku z brzmieniem art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2024 r.,
poz. 1320 ) w postępowaniu nie mają zastosowania przepisy tejże ustawy.
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu, zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez Urząd Miasta i Gminy w Górze, których wartość nie przekracza 130 000,00 PLN, uregulowane
w K.C.
1. Zamawiający.
Gmina Góra
ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra
tel: 65 544 36 00, fax: 065 543 26 58
Osobami upoważnionymi do kontaktu w zakresie przedmiotowego zamówienia w sprawach
merytorycznych są:
- Piotr Głowacki - Naczelnik Wydziału Planowania i Realizacji Inwestycji tel. 65 5 44 36 24, pr@gora.com.pl
- Wojciech Domański - Zastępca Naczelnika Wydziału Planowania Realizacji Inwestycji tel. 65 5 44 36 46, domanski@gora.com.pl,
Proceduralnych:
Agnieszka Pomieszcz - Kierownik Biura Zamówień Publicznych, tel. 65 544 36 41, e-mail: pomieszcz@gora.com.pl
Magdalena Ślosarczyk - Inspektor ds. Zamówień Publicznych, tel. 65 544 36 41, e-mail: slosarczyk@gora.com.pl.
2. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego p.n. ,,Poprawa stanu technicznego remizy strażackiej
w m. Chróścina,,

Remiza strażacka zlokalizowana na działce 128 obręb Chróścina. Budynek zlokalizowany jest w strefie ochrony historycznego układu ruralistycznego wsi tożsamą ze strefą B ochrony konserwatorskiej oraz
w strefie OW ochrony konserwatorskiej zabytków archeologicznych.

Dokumentacja projektowo- kosztorysowa, która stanowi przedmiot zamówienia w przedmiotowym postępowaniu winna uwzględniać zamiar inwestycyjny obejmujący następujący zakres robót:

- wymiana bram garażowych - 2 szt.
- wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych wraz położeniem wyprawy elewacyjnej - grubość ocieplenia należy przyjąć po przeliczeniu współczynnika cieplnego dla tego typu obiektu.
- docieplenie stropu wraz z wymianą obróbek blacharskich wraz z orynnowaniem i rurami spustowymi,
- wykonanie fundamentu pod sygnalizację dźwiękową (syrenę),
- wymiana instalacji odgromowej,
- wymiana stolarki okiennej - 3 szt.
- wymiana drzwi wejściowych frontowych - 1 szt.
- wyznaczenie punktu suszenia węży strażackich wewnątrz budynku, aI
- schody stalowe nad istniejące pomieszczenie magazynowe,
- wymiana wewnętrznej i zewnętrznej instalacji elektrycznej oświetleniowej, gniazdkowej i zasilania sygnalizacji dźwiękowej,
- wydzielenie z pomieszczenia garażowego miejsca na pomieszczenia szatni, magazynu na sprzęt,
- zagospodarowanie wolnych pomieszczeń na pomieszczenie kateringowe, salkę szkoleniową
- wykonanie nowego placu manewrowego przed budynkiem remizy strażackiej.

Po stronie Wykonawcy leżą obowiązki odpowiednio wykonania, przeprowadzenia, opracowania lub uzyskania:
a) inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej,
b) mapy do celów opiniodawczych,
c) dokumentacji w zakresie niezbędnym do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę oraz ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie na jej podstawie robót budowlanych w trybie ustawy Pzp, informacją o planie bioz, częścią kosztorysową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych,
d) wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym uzgodnienie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu oraz Powiatową Stacją Sanitarno- Epidemiologiczną w Górze.
Wymagane zakresy i formy oraz ilość egzemplarzy opisano w projekcie umowy, stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia.
W przypadku konieczności ustalenia nadzoru archeologicznego ten obowiązek leży po stronie Zamawiającego.
3. Termin realizacji zamówienia - 120 dni od daty podpisania umowy. We wskazanym terminie Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu kompletną dokumentację stanowiącą przedmiot umowy wraz z wszelkimi uzgodnieniami, opiniami oraz wypełnionym zgłoszeniem robót.
4. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający warunek zdolności technicznej lub zawodowej, tj. w okresie 3 lat / liczy się data zakończenia/ przed upływem terminu składania ofert wykonali w sposób należyty przynajmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy budynku przeznaczonego do przebywania większej ilości ludzi, z wyłączeniem budynków jednorodzinnych.
5. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Z postępowania wyklucza się Wykonawcę na zasadach opisanych w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, tj.
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.

Nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835, 1713): wykonawca, żaden ze wspólników - w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna).
6. Podmiotowe środki dowodowe, na podstawie których Zamawiający oceni spełnianie warunku zdolności technicznej i zawodowej brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania:
Oświadczenie dotyczące wykonania usługi zgodnej z opisem warunku zdolności technicznej lub zawodowej zawartym w pkt. 4 ogłoszenia zawarte w treści formularza ofertowego.
Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania na zasadach opisanych w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego zawarte w treści formularza ofertowego
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - Zamawiający generuje samodzielnie.
6.1. Zamawiający może zwrócić się również do Wykonawcy o złożenie wyjaśnień w zakresie treści złożonych ofert, w tym prawidłowości kalkulacji ceny oferty, a także zweryfikować prawdziwość oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawców wraz z ofertą, w sytuacji w której wzbudzają one wątpliwości zamawiającego, w szczególności Zamawiający ma prawo zweryfikować należyte wykonanie usługi wskazanej w ramach warunku zdolności technicznej i zawodowej
u Zamawiającego/zleceniodawcy.
6.2. Zamawiający poprawi w ofertach oczywiste omyłki rachunkowe i pisarskie, zawiadamiając niezwłocznie wykonawcę o poprawieniu w jego ofercie omyłek.
7 . Sposób obliczenia ceny.
W postępowaniu ustanowiono wynagrodzenie ryczałtowe. Dokładny zakres obowiązków zawarto w projekcie umowy, stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia.
7.1 Przy ocenie oferty, złożonej przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, dla porównania ceny oferty oraz przyznania jej odpowiednio punktacji w kryterium cena do ceny oferty zostanie doliczony tzw. koszty pracodawcy, jeżeli powstaną i których wysokość zostanie ustalona
w oparciu o złożone oświadczenie stanowiące załącznik do ogłoszenia - oświadczenie do celów ubezpieczeniowych.
7.2 W przypadku, gdy wyłoniony Wykonawca to osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej i po podpisaniu przedmiotowej umowy zostałby złożony wniosek o objęcie go ubezpieczeniem lub obowiązujące przepisy wprowadzą obowiązek objęcia Wykonawcy ubezpieczeniem emerytalnym i rentowym, przyjmuje się, że ustalone wynagrodzenie obejmuje całość należnych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

8. Kryteria oceny ofert
cena- cena 100 %
a) Oferta z najniższą ceną brutto otrzyma 100 punktów.
b) Punkty pozostałych ofert liczone będą wg proporcji matematycznej z dokładnością do
dwóch miejsc po przecinku:
C wynosi: pkt
cena minimalna zaproponowana w ofertach brutto x100 x 100% cena oferty badanej brutto
Punkty będą przyznawane wg następujących zasad: 1% = 1 punkt.

Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia negocjacji z Wykonawcą, który złożył ofertę z najniższą ceną. Negocjacje mogą dotyczyć treści ofert lub treści ofert, które podlegają ocenie
w ramach kryteriów z zastrzeżeniem, iż negocjacje nie mogą doprowadzić do istotnej zmiany przedmiotu zamówienia oraz do wzrostu ceny zaoferowanej w ofercie.
W sytuacji, w której zostaną złożone oferty o tej samej najniższej cenie - negocjacje zostaną przeprowadzone z wszystkimi wykonawcami, którzy złożyli odpowiednio te oferty.

9. Zawartość oferty.
Oferta winna zawierać:
1) wypełniony formularz oferty (Załącznik nr 1)
Oferta winna być podpisana przez osobę właściwie umocowaną. Jeżeli umocowanie nie wynika
z dokumentu rejestrowego do oferty należy załączyć właściwe pełnomocnictwo.
8. 1. Jedynie oferta zgodna z treścią ogłoszenia złożona przed upływem terminu składania ofert przez wykonawcę niepodlegającego wykluczeniu zostanie oceniona w ramach kryterium oceny ofert. Oferta nie spełniająca tych wymagań zostanie odrzucona.
10. Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Zamawiającego (Góra,
ul. Mickiewicza 1) w pok. nr sekretariat, I piętro budynku, w terminie do dnia 04.03.2025 r. godz. 10.00 lub przesłać w postaci elektronicznej (np. skan podpisanego formularza oferty oraz oświadczeń i dokumentów lub oferta podpisana podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym z ważnym certyfikatem) przed upływem wyznaczonego terminu na adres poczty elektronicznej: pomieszcz@gora.com.pl
Kopertę z ofertą należy opisać
Oferta na:
Opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego p.n.
,,Poprawa stanu technicznego remizy strażackiej w m. Chróścina,,
a w sytuacji przekazania oferty w postaci elektronicznej w tytule wiadomości opisać Oferta dokumentacja Remiza w Chróścinie.
Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z w/w opisem (np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i dostarczenie jej na miejsce składania ofert po terminie określonym w ogłoszeniu) ponosi Wykonawca.
Podanie do publicznej wiadomości zawartości złożonych ofert, tj. odczytanie danych wykonawców, którzy złożyli oferty oraz cen zaproponowanych w ofertach nastąpi w dniu 04.03.2025 r. godz. 10:15 w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 203. Niezwłocznie informacje te zostaną również opublikowane na stronie www.bip.gora.com.pl w zakładce wyniki.
9.1 Oferty są jawne od 04.03.2025 r. godz. 10:15 i podlegają udostępnieniu na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej. Jeżeli Wykonawca zawiera w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji powinien odpowiednio je wyodrębnić i zabezpieczyć przed ujawnieniem z zastrzeżeniem, iż nie można zastrzec jako tajemnicy przedsiębiorstwa oznaczenia wykonawcy, który złożył ofertę oraz jej ceny.
W pozostałych przypadkach Zamawiający każdorazowo zbada skuteczność zastrzeżenia przez pryzmat wyczerpania znamion tajemnicy przedsiębiorstwa.

10. Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni tj. do 01.04.2025 r. Bieg terminu rozpoczyna się w dniu,
w którym upływa termin składania ofert. Zamawiający ma prawo wystąpić do Wykonawcy z wnioskiem o wyrażenie zgody na wydłużenie terminu związania ofertą.
11. Unieważnienie postępowania.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
2) oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, z zastrzeżeniem prawa do negocjowania,
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania nie leży
w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
4) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.

Załączniki:
1) wzór formularza oferty,
2) projekt umowy,
3) klauzula RODO,
4 ) dokumentacja uzupełniająca opis przedmiotu zamówienia: wypisy i wyrysy z m. p. z. p,