Zapytanie ofertowe nr 7 na zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia indywidualnego dla 1 osoby bezrobotnej pod nazwą ,,Operator koparki jednonaczyniowej klasa III i I"

Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach
83-300 Kartuzy
ul. Mściwoja II 4
skrytka pocztowa 20
Tel. (58) 694-09-01
e-mail: sekretariat@kartuzy.praca.gov.pl, gdka@praca.gov.pl
NIP 589-14-36-918

PR.4432.8.2025.AK.22 Kartuzy, dnia 03.03.2025 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE 7/SZ/2025
Powiat Kartuski/Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach, zaprasza Instytucje szkoleniowe do składania ofert na zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia indywidualnego pod nazwą ,,Operator koparki jednonaczyniowej klasa III i I" dla 1 osoby bezrobotnej realizowanego w ramach projektu ,,Rozwój i praca II" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działania 5.2 Rynek pracy - projekty powiatowych urzędów pracy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027).
I. Podstawa prawna organizacji szkoleń/realizacji zamówienia:
1. Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2025 Poz. 214)
2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 Poz. 667)
3. Art. 2 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. Poz. 1320) - zamówienie nie przekracza wartości 130.000 zł.
4. ,,Zasady oraz kryteria wyboru instytucji szkoleniowych do przeprowadzenia szkoleń osób bezrobotnych i innych osób uprawnionych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kartuzach" przyjęte Zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kartuzach nr 15/2024 z dnia 20 marca 2024 r.
II. Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia indywidualnego ,,Operator koparki jednonaczyniowej klasa III i I"
2. Wspólny słownik zamówień CPV: 80500000-9 ,,Usługi szkoleniowe" 80530000-8 ,,Usługi szkolenia zawodowego".
3. Liczba osób do przeszkolenia: 1 osoba bezrobotna, zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kartuzach, objęta projektem.
4. Celem szkolenia: jest uzyskanie przez uczestnika szkolenia kwalifikacji
w zawodzie operatorzy sprzętu do robót ziemnych i urządzeń pokrewnych ze specjalnością operator koparki jednonaczyniowej klasa III i I.
5. W koszcie szkolenia powinien zostać uwzględniony koszt zorganizowania i sfinansowania dla uczestnika szkolenia egzaminu przeprowadzonego przez
Komisję powołaną przez Sieć Badawczą Łukasiewicz - Warszawski Instytut Technologiczny, po którym uczestnik otrzyma książeczkę operatora. Szkolący dopełni wszelkich formalności związanych ze zgłoszeniem uczestnika do egzaminu zewnętrznego i z jego przeprowadzeniem. Szkolący zobowiązany jest również do wydania uczestnikowi ww. książeczki operatora w zakresie obsługi maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowalnych i drogowych po pozytywnym zaliczeniu egzaminu oraz dostarczenia kopii tego dokumentu do Urzędu. 6. Szkolenie będzie realizowane w ramach projektu ,,Rozwój i praca II"
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działania 5.2 Rynek pracy - projekty powiatowych urzędów pracy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027).
7. Program szkolenia: powinien być zgodny z obowiązującymi przepisami z zakresu w/w szkolenia. Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne.
8. Liczba godzin szkolenia: 175 godzin szkolenia. Czas przeznaczony na egzamin nie powinien być wliczony w godziny szkolenia.
9. Termin realizacji szkolenia: max. do 31 marca 2025r.
10. Kadra dydaktyczna: Instytucja Szkoleniowa do przeprowadzenia szkolenia zobowiązana jest zaangażować wykładowcę posiadającego odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia ww. szkolenia.
11. Miejsce realizacji szkolenia: w miejscowości Kartuzy lub innej w obrębie 40 km od Kartuz z możliwościamido godnego dojazdu środkami komunikacji publicznej.
12. Nie dopuszcza się prowadzenia szkolenia w formule kształcenia na odległość.
13. Zajęcia muszą być realizowane wg harmonogramu. Godzina zegarowa zajęć teoretycznych liczy 60 minut i obejmuje zajęcia dydaktyczne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut (długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny, jednakże nie dopuszcza się prowadzenia zajęć bez przerw). Godzina zajęć praktycznych równa się 60 minutom.
14. Instytucja szkoleniowa zobowiązana będzie do zapewnienia uczestnikowi szkolenia:
a) sprzętu, urządzeń i narzędzi do realizacji programu szkolenia, w tym koparkę jednonaczyniową dla uczestnika,
b) na czas trwania zajęć teoretycznych - wyżywienia - cateringu obejmującego ciepłe i zimne napoje, ciastka.
15. W koszcie szkolenia nie należy ujmować dodatkowego wyżywienia (oprócz
wskazanego w pkt 14 ppkt.b)) i zakwaterowania.
16. Szkolenie musi zostać przeprowadzone z zachowaniem bezpiecznych i higienicznych warunków spełniających przepisy BHP.
17. Instytucja szkoleniowa zobowiązana będzie do ubezpieczenia uczestnika od nieszczęśliwych wypadków któremu: nie przysługuje prawo do stypendium lub przysługuje prawo do stypendium na podstawie art. 41 ust. 3b ustawy o
promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy po otrzymaniu pisemnej informacji z Powiatowego Urzędu Pracy w Kartuzach.
18. Na zakończenie szkolenia Instytucja szkoleniowa zobowiązana będzie do przeprowadzenia ankiety oceniającej szkolenie.
19. Na zakończenie szkolenia uczestnikowi powinno zostać wydane pełnokolorowe zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia zgodnie ze wzorami określonymi w umowie.
20. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania logo projektu na dokumentacji związanej z realizacją szkolenia oraz umieszczenia w siedzibie instytucji szkoleniowej i miejscu realizacji szkolenia plakatów wskazujących na udział środków unijnych w kosztach szkolenia; wzór logo oraz plakaty zostaną przekazane przez Zamawiającego po zawarciu umowy z wybranym Wykonawcą.
III. Warunki udziału w postępowaniu:
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby instytucji.
2. Instytucje szkoleniowe ubiegające się o zamówienie muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
a) posiadają uprawnienia do wykonania działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania;
b) posiadają wiedzę i doświadczenie umożliwiające zrealizowanie szkolenia;
c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej możliwość wykonania zamówienia.
3. Instytucja szkoleniowa jest odpowiedzialna za przebieg oraz terminowe zrealizowanie szkolenia.
IV. Opis sposobu przygotowania i składania oferty:
1. Zainteresowane realizacją szkolenia Instytucje szkoleniowe składają oferty
szkoleniowe na druku ,,Formularz oferty" wraz z wymaganymi załącznikami w terminie wskazanym w zapytaniu ofertowym:
1) w przypadku podpisywania oferty Profilem Zaufanym - na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą e-PUAP https://epuap.gov.pl/ skrytka PUP Kartuzy/pup_kartuzy/SkrytkaESP,
2) w przypadku podpisania oferty podpisem kwalifikowanym - na adres e-mail sekretariat@kartuzy.praca.gov.pl,
3) drogą pocztową,
4) w siedzibie Urzędu - do skrzynki ustawionej w wejściu do budynku w godz. 8.00-15.00.
2. Oferty muszą zostać podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji. Za osoby uprawnione do reprezentowania Instytucji szkoleniowej uznaje się osoby upoważnione do reprezentowania przedsiębiorcy, wskazane we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej CEiDG bądź w stosownym pełnomocnictwie, które należy załączyć do oferty.
3. Oferta złożona elektronicznie wraz z załącznikami powinna zostać podpisana przez osobę uprawnioną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym zawartym w e-dowodzie.
4. W przypadku oferty złożonej elektronicznie (wraz z załącznikami) sporządzonej w postaci papierowej opatrzonej własnoręcznym podpisem, cyfrowe odwzorowanie (skan tych dokumentów) należy opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym zawartym w e-dowodzie, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem papierowym (poświadczona kopia dokumentu sporządzonego w wersji papierowej).
5. Druk Formularza oferty udostępniany jest na stronie Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) Urzędu oraz w siedzibie Urzędu.
6. Ocenie podlegać będą oferty: przygotowane zgodnie z wymogami wskazanymi
w zapytaniu ofertowym oraz na druku Formularza oferty dołączonym do zapytania.
7. W trakcie oceny ofert Urząd może zwracać się do instytucji szkoleniowych
o dodatkowe wyjaśnienia treści oferty niezbędne do jej oceny. Dopuszcza się kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej.
8. Wyboru instytucji szkoleniowej dokonuje się spośród wszystkich ofert szkoleniowych spełniających wymogi wskazane w zapytaniu.
9. Termin ważności oferty: 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.
10. Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Termin składania ofert: Ofertę należy złożyć do dnia 06.03.2025 r. do godz. 15:00 (za datę wpływu uznaje się datę wpływu do PUP Kartuzy).
11. Osoba do kontaktów w sprawie szkolenia: Agata Kosater, tel.: 58 694-09-18, e-mail: a.kosater@kartuzy.praca.gov.pl.
12. Oferta powinna zostać przygotowana w formie pisemnej w języku polskim.
V. Zasady oraz kryteria wyboru Instytucji Szkoleniowej:
1. Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród wszystkich ofert złożonych we wskazanym terminie.
2. Wybór dokonany zostanie w oparciu o ,,Zasady oraz kryteria wyboru instytucji szkoleniowych do przeprowadzenia szkoleń osób bezrobotnych i innych osób uprawnionych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kartuzach" przyjęte Zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kartuzach nr 15/2024 z dnia 20 marca
2024r. udostępnione na stronie http://kartuzy.praca.gov.pl/w zakładce zamówienia publiczne.
3. W przypadku, gdy dwie oferty uzyskają taką samą ilość punktów, wybrana zostanie oferta z najniższą ceną.
4. Oferty złożone po terminie nie będą podlegały ocenie.
5. Powiatowy Urząd Pracy na etapie oceny ofert oraz wyboru dopuszcza porozumiewanie się w tej sprawie za pomocą poczty elektronicznej.
6. Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach po wyborze najkorzystniejszej oferty niezwłocznie zamieszcza informacje w tej sprawie na stronie internetowej http://kartuzy.praca.gov.pl/ (zakładka Zamówienia Publiczne/BIP).
7. Z wybraną w wyniku oceny ofert instytucją szkoleniową zawierana jest umowa, której wzór dołączany jest do zapytania ofertowego.
8. Przed podpisaniem umowy Instytucja szkoleniowa zobowiązana będzie do dostarczenia aktualnego harmonogramu szkolenia. aI
VI. Zmiany warunków umowy:
1. Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy w następującym zakresie z zachowaniem niżej wymienionych warunków:
1) ZMIANA WYNAGRODZENIA - POMNIEJSZENIE WYNAGRODZENIA:
a) Wysokość wynagrodzenia za wykonanie usługi szkoleniowej będzie mogła ulec zmianie tj. pomniejszeniu w przypadku przerwania szkolenia przez osobę skierowaną. PUP Kartuzy zapłaci za faktycznie odbytą przez uczestnika część szkolenia, powiększoną ewentualnie o koszty stałe.
b) Wysokość wynagrodzenia będzie zależała także od ilości osób ubezpieczonych przez Instytucję szkoleniową podczas całego szkolenia zgodnie z kosztem zmiennym za ubezpieczenie od NNW przypadające na jednego Uczestnika szkolenia.
c) Zmiana wynagrodzenia może wystąpić także w przypadku stwierdzenia niezgodności zrealizowanego szkolenia w stosunku do przedstawionej oferty.
2) ZMIANA KADRY DYDAKTYCZNEJ:
a) Instytucja szkoleniowa może dokonywać zmiany kadry dydaktycznej wskazanej do realizacji szkolenia w Formularzu oferty, jedynie za uprzednią pisemną zgodą PUP Kartuzy akceptującą nowy personel. Instytucja szkoleniowa może proponować zmianę kadry dydaktycznej w następujących UZASADNIONYCH przypadkach:
- śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych kadry dydaktycznej,
- niewywiązywania się kadry dydaktycznej z obowiązków wynikających z umowy,
- jeżeli zmiana Kadry dydaktycznej stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Instytucji szkoleniowej (np. rezygnacji z
pracy lub zlecenia),
b) W przypadku zmiany kadry dydaktycznej - nowy wykładowca/trener musi posiadać kwalifikacje oraz doświadczenie równoważne/najbardziej zbliżone do zmienianego wykładowcy/trenera,
c) Występując z wnioskiem o zmianę kadry dydaktycznej Instytucja szkoleniowa zobowiązana będzie wskazać przyczyny niedostępności osoby zastępowanej, a także przedstawić Urzędowi kwalifikacje oraz doświadczenie osoby proponowanej w zastępstwie, wskazać czynności, które będą wykonywane oraz zakres zastępstwa.
3) ZMIANA MIEJSCA REALIZACJI SZKOLENIA - Instytucja szkoleniowa może
dokonywać zmiany miejsca szkolenia (sali szkoleniowej) wskazanej do realizacji szkolenia w ,,Formularzu oferty" jedynie za uprzednią pisemną zgodą PUP Kartuzy.