Wymagania:
Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje w niniejszym Zapytaniu ofertowym zamówień uzupełniających.
Warunki zmiany umowy
1. Aneksowanie warunków umowy z Wykonawcą jest dopuszczalne wyłącznie w następujących okolicznościach:
a) W przypadku zmiany wartości umowy, tj. zwiększenia bądź zmniejszenia stawek podatku od towarów i usług, dotyczących przedmiotu zamówienia w wyniku zmian ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, które wejdą w życie po dniu zawarcia umowy, a przed wykonaniem przez Oferenta przedmiotu zamówienia;
b) W przypadku rozwiązania umowy z Zamawiającym, a Towarzystwem Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych Spółką Akcyjną;
c) Zmiany terminu wykonania zamówienia, w przypadku wystąpienia w toku realizacji Projektu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmiany w zakresie terminu wykonania przedmiotu zamówienia w celu należytej realizacji Projektu;
d) Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, wyłącznie w sytuacji, kiedy będzie to związane z pojawieniem się nowych informacji, faktów uniemożliwiających realizacje umowy w pierwotnym kształcie, wyłącznie z przyczyn niemożliwych do przewidzenia na etapie jej zawierania oraz pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu na cele i rezultaty Projektu, a zmiana będzie wprowadzona dla dobra projektu. Wprowadzenie zmiany nastąpi w drodze porozumienia obu Stron Umowy.
e) Zmiany w zakresie terminu realizacji przedmiotu umowy:
- zmiany w zakresie terminu realizacji przedmiotu umowy w wyniku przyczyny zewnętrznej niezależnej od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością terminowej realizacji przedmiotu zamówienia, np. zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, w szczególności: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
f) Zmiany sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, w szczególności:
- niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
- pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
- pojawienie się nowszej technologii wykonania łodzi pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
- konieczność zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji;
- w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia;
- konieczność zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.
g) Wystąpienia siły wyższej, której nie można było przewidzieć wcześniej na podstawie dostępnej wiedzy.
2. Zmiany postanowień zawartej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
Czy dopuszczalna oferta częściowa?
TAK
Warunki, jakie musi spełniać oferent
Typ
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis
Zamawiający określa, że warunek zostanie spełniony, jeżeli Oferent wykaże, że:
- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną wynoszącą co najmniej 80 000,00 PLN (dot. części I zamówienia).
- posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 60 000,00 PLN (dot. części I zamówienia).
Weryfikacja spełnienia ww. warunku będzie prowadzona na podstawie następujących dokumentów:
a. aktualnej, opłaconej na dzień upływu terminu składania ofert, polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
b. aktualnego, tj. nie starszego niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty dokumentu bankowego, np. zaświadczenia z banku lub wyciągu bankowego potwierdzającego dysponowanie środkami finansowymi lub zdolnością kredytową.
Typ
Wiedza i doświadczenie
Opis
Zamawiający określa, że warunek zostanie spełniony, jeżeli Oferent wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie (tj. zakończył) co najmniej pięć dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznych o mocy min. 25 kW każda, przy czym co najmniej jedna obejmowała montaż instalacji na dachu budynku (dotyczy I części zamówienia).
Weryfikacja spełnienia ww. warunku będzie prowadzona na podstawie oświadczeń Oferenta, o których mowa w Załączniku nr 4 do niniejszego Zapytania ofertowego oraz przedstawionych dowodów określających czy te zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje, protokoły odbioru bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zamówienia były realizowane.
Typ
Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń
Opis
Oferta musi zawierać:
a) Formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania, wraz z takimi dokumentami jak:
b) Specyfikacje techniczne proponowanych rozwiązań, o czym mowa w Pkt 3.4 niniejszego Zapytania ofertowego;
c) Oświadczenie o braku powiązań kapitałowo-osobowych - Załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania;
d) Oświadczenie o niekaralności - Załącznik nr 3 a) lub 3 b) do niniejszego Zapytania ofertowego (do wyboru w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności gospodarczej),
e) Zaświadczenia o niezaleganiu w płatności składek wobec ZUS i zaświadczenia o niezaleganiu w płatności podatków wobec US,
f) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, w tym dokumenty potwierdzające zdolność finansową i ekonomiczną, o czym mowa w Pkt 6.2 oraz dokumenty potwierdzające zdolność techniczną, o czym mowa w Pkt 6.3 niniejszego Zapytania ofertowego - Załącznik nr 4 do niniejszego Zapytania (dotyczy I części zamówienia);
g) Pełnomocnictwo do reprezentowania Oferenta w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (jeżeli dotyczy),
h) Oświadczenie, z którego wynika, zakres prac wykonywanych przez poszczególnych Oferentów w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (jeżeli dotyczy),
i) Pełnomocnictwo do reprezentowania Oferenta, jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Oferenta wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii (jeżeli dotyczy);
j) Oświadczenie w zakresie przeciwdziałaniu wspierania agresji na Ukrainę oraz służące ochronie bezpieczeństwa narodowego - Załącznik nr 5 do niniejszego Zapytania.