Wymagania:
2. Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) (dalej: ,,ustawa Pzp"), chyba że w zapytaniu wyraźnie wskazano inaczej,
II. INFORMACJE OGÓLNE O POSTĘPOWANIU
1. Niniejsze zapytanie ofertowe z załącznikami oraz ewentualnymi późniejszymi uzupełnieniami stanowi komplet materiałów niezbędnych do przygotowania oferty.
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie oferty, oświadczeń i innych dokumentów ani na korespondencję w innych językach, jeżeli nie towarzyszy im tłumaczenie na język polski.
3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
4. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty niezależnie od wyniku postępowania.
OFERTY CZĘŚCIOWE
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
V. ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE
Zamawiający nie przewiduje udzjelenia zamówień uzupełniających.
VI. NIEDOPUSZCZALNOŚĆ OFERT WARIANTOWYCH
Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert wariantowych.
VII. ZMIANY ZAPYTANIA OFERTOWEGO
1. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego.
2. Jeżeli w wyniku zmiany treści niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert.
Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż do dnia 26.02.2025 r. włącznie - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści wpłynął do Zamawiającego nie później niż do dnia 26.02.2025 r. do godz. 12.00. Na wnioski (pytania) otrzymane po tym terminie Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić je bez rozpoznania.
3. Ewentualne przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu do składania wniosków i pytań.
2. W przypadku wezwania przez Zamawiającego do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw, oświadczenia, dokumenty lub pełnomocnictwa należy przedłożyć (złożyć/uzupełnić/poprawić) w formie wskazanej w wezwaniu.
3. Zamawiający oświadcza, iż osobami upoważnionymi do porozumienia się z Wykonawcami jest: Tomasz Olszak, tel. 62 747 34 87, e-mail tomasz.olszak@pwikjarocin.pl w godz. pomiędzy 7:00 a 15:00 od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni wolnych od pracy i dni ustawowo wolnych od pracy (dni świątecznych).
4. Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Jarocinie, Cielcza, ul. Gajówka 1, 63-200 Jarocin.
5. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Witold Ruciński, kontakt: iodo@jarocin.pl.
6. Informacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się na stronie: https://www.e-bip.org.pl/pwikjarocin/18740.
XI. PODSTAWY WYKLUCZENIA ORAZ WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Zamawiający wykluczy Wykonawców z niniejszego postępowania, zgodnie z art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 ustawy Pzp.
2. Zamawiający wykluczy również Wykonawców z niniejszego postępowania, w stosunku do których zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
3. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia następujące warunki udziału w postępowaniu:
1) posiada koncesję na prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia.
XII. FORMA I ZAWARTOŚĆ OFERTY
1. Ofertę stanowią:
1) formularz oferty zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do zapytania,
2) pełnomocnictwo - musi zostać dołączone do oferty w przypadku, gdy ofertę w imieniu Wykonawcy składa pełnomocnik,
3) koncesja na prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia.
2. Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami ma być sporządzona i złożona w jednym egzemplarzu.
3. Oczekuje się, by wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane.
4. Ofertę należy napisać w języku polskim, w sposób trwały (np. na komputerze, maszynie
do pisania, długopisem lub nieścieralnym atramentem). Do dokumentów w językach obcych należy załączyć ich tłumaczenia na język polski.
5. Ofertę należy podpisać przy zachowaniu następujących zasad:
1) oferta, oświadczenia lub dokumenty mają być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie z zasadami reprezentacji wynikającymi z właściwego rejestru),
2) ofertę wraz załącznikami należy złożyć na adres e-mail: pwik@pwikjarocin.pl (wówczas oferta oraz wszystkie załączniki powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanym podpisem elektronicznym) albo w sekretariacie Zamawiającego - Cielcza, ul. Gajówka 1, 63-200 Jarocin (wówczas oferta oraz wszystkie załączniki powinny być podpisane odręcznie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy),
3) w przypadku, gdy za Wykonawcę działa pełnomocnik, stosowne pełnomocnictwo powinno być dołączone do oferty. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do podjęcia których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
6. Wszystkie miejsca, w których naniesiono zmiany, muszą być czytelnie oznaczone i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (tyle osób, ile jest wymaganych do reprezentacji).
7. W przypadku składana oferty w sekretariacie Zamawiającego, ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie. Oczekuje się, że oferta zostanie:
1) opisana - z podaniem nazwy i adresu Wykonawcy, co umożliwi zwrot oferty bez otwierania w uzasadnionych przypadkach; w przypadku oferty wspólnej kilku podmiotów należy na kopercie podać nazwy ich wszystkich oraz nazwę i adres pełnomocnika,
2) zaadresowana do Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Jarocinie, 63-200 Jarocin, Cielcza, ul. Gajówka 1,
3) oznaczona tematem zapytania (z ewentualnym określeniem charakteru oferty: Oferta zamienna lub Wycofanie oferty).
XIII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Wykonawca jest związany ofertą przez 30 kolejnych dni począwszy od dnia składania ofert włącznie.
2. Wykonawca samodzielnie dowolną ilość razy na dowolny okres lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek odpowiedzieć i może odmówić.
3. Oferta Wykonawcy, który nie wyraził zgody, na przedłużenie terminu związania ofertą podlega odrzuceniu.
XIV. OBLICZENIE CENY OFERTOWEJ
1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia w sposób wskazany w ofercie.
2. Cena ofertowa stanowi wynagrodzenie ryczałtowe.
3. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu
zamówienia.
4. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Kwoty należy zaokrąglić do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 i wyższe zaokrągla się do 1 grosza. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
5. W przypadku błędu w podsumowaniu Zamawiający jako prawidłowe uzna ceny poszczególnych zakresów prac i w konsekwencji poprawi błąd rachunkowy w podsumowaniu.
XV. ROZLICZENIA W WALUTACH OBCYCH
1. Nie dopuszcza się rozliczania zamówienia w walutach innych niż polskie złote.
2. Cenę oferty należy podać w złotych polskich.
3. Złożenie oferty w obcej walucie stanowi błąd w obliczeniu ceny będący podstawą do odrzucenia oferty.
OFERTY ZAMIENNE I WYCOFANIE OFERTY
1. Wykonawca w dowolnym czasie przed upływem terminu składania ofert może: @ wycofać swoją ofertę lub (b) zmienić swoją ofertę.
2. W celu wycofania należy złożyć odpowiednie oświadczenie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy w kopercie oznaczonej nazwą Wykonawcy, z dopiskiem: ,,Wycofanie oferty - ochrona".
3. W celu zmiany oferty należy złożyć w kopercie oznaczonej numerem postępowania, nazwą Wykonawcy, z dopiskiem: ,,Oferta zamienna - ochrona" nową ofertę na cały zakres objęty postępowaniem lub na jego część z wyraźnym określeniem, jakiej części pierwotnej oferty dotyczy zmiana.
WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
1. Po zbadaniu poprawności pod względem formalnym i merytorycznym nieodrzucona oferta zostanie oceniona według następujących kryteriów:
1) KRYTERIUM I - Oferowana cena brutto 100 %
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Zamawiający może unieważnić postępowanie, w przypadku braku zapewnienia źródeł finansowania zamówienia.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia negocjacji z Wykonawcą.
XX. ZAWARCIE UMOWY
1. Wykonawca zobligowany jest do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
2. W przypadku kiedy Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.